16.04.2025r.


Czy można lepiej rozpocząć rozmowę o emocjach, relacjach i codziennych trudnościach, niż od… bajki?
W ramach innowacji pedagogicznej „Spotkanie z książką” sięgnęliśmy podczas godzin wychowawczych po wyjątkową pozycję – „Bajkoterapię, czyli bajki-pomagajki dla małych i dużych”.
W klasie 6a prowadzimy ożywione rozmowy inspirowane tymi opowieściami – bo przecież tematy w nich poruszane są nam doskonale znane.
Lęk przed oceną, brak wiary w siebie, konflikty z rówieśnikami, złość, niepokój, poczucie niezrozumienia – to wszystko towarzyszy młodym ludziom każdego dnia.
Czasem trudno znaleźć rozwiązanie.
Czasem brakuje słów.
I właśnie wtedy warto sięgnąć po tę książkę – by spojrzeć na problem z innej perspektywy, poczuć się mniej samotnym i skorzystać z fachowych, bajkoterapeutycznych wskazówek.
Rozmawiamy na różne sposoby – czasem
w cztery oczy, w kameralnej atmosferze.
Czasem w grupie, wspierając się nawzajem
i odkrywając, że nie jesteśmy sami ze swoimi emocjami.
A czasem ktoś potrzebuje wyrzucić z siebie wszystko na forum klasy – odważnie, głośno, prawdziwie.
Bajkoterapia daje przestrzeń na każdy z tych sposobów.
Dla mnie – jako wychowawczyni – to książka, która bywa pomostem. Czasem niełatwo znaleźć właściwe słowa, dotrzeć do młodego człowieka w jego wewnętrznym świecie.
Te bajki pozwalają mówić o trudnych rzeczach językiem, który trafia prosto do serca.
„Bajkoterapia” to nie tylko lektura – to przestrzeń do rozmowy, refleksji i zrozumienia.
To narzędzie, które wspiera dzieci, rodziców
i nauczycieli w budowaniu lepszej komunikacji i głębszego zrozumienia emocji.
To także znakomita propozycja na wspólne, wartościowe chwile z dzieckiem.
Czytając razem – w domu, w ciszy – budujemy mosty porozumienia, zbliżamy się do siebie, lepiej się rozumiemy.
Zbliżający się wolny czas to doskonała okazja, by sięgnąć po „Bajkoterapię” – i wspólnie z dzieckiem odkryć, że nawet najtrudniejsze emocje mogą prowadzić do czegoś dobrego. Wystarczy tylko zacząć rozmawiać.
Serdecznie polecamy!
6a z wychowawczynią
W ramach innowacji pedagogicznej „Spotkanie z książką” sięgnęliśmy podczas godzin wychowawczych po wyjątkową pozycję – „Bajkoterapię, czyli bajki-pomagajki dla małych i dużych”.
W klasie 6a prowadzimy ożywione rozmowy inspirowane tymi opowieściami – bo przecież tematy w nich poruszane są nam doskonale znane.
Lęk przed oceną, brak wiary w siebie, konflikty z rówieśnikami, złość, niepokój, poczucie niezrozumienia – to wszystko towarzyszy młodym ludziom każdego dnia.
Czasem trudno znaleźć rozwiązanie.
Czasem brakuje słów.
I właśnie wtedy warto sięgnąć po tę książkę – by spojrzeć na problem z innej perspektywy, poczuć się mniej samotnym i skorzystać z fachowych, bajkoterapeutycznych wskazówek.
Rozmawiamy na różne sposoby – czasem
w cztery oczy, w kameralnej atmosferze.
Czasem w grupie, wspierając się nawzajem
i odkrywając, że nie jesteśmy sami ze swoimi emocjami.
A czasem ktoś potrzebuje wyrzucić z siebie wszystko na forum klasy – odważnie, głośno, prawdziwie.
Bajkoterapia daje przestrzeń na każdy z tych sposobów.
Dla mnie – jako wychowawczyni – to książka, która bywa pomostem. Czasem niełatwo znaleźć właściwe słowa, dotrzeć do młodego człowieka w jego wewnętrznym świecie.
Te bajki pozwalają mówić o trudnych rzeczach językiem, który trafia prosto do serca.
„Bajkoterapia” to nie tylko lektura – to przestrzeń do rozmowy, refleksji i zrozumienia.
To narzędzie, które wspiera dzieci, rodziców
i nauczycieli w budowaniu lepszej komunikacji i głębszego zrozumienia emocji.
To także znakomita propozycja na wspólne, wartościowe chwile z dzieckiem.
Czytając razem – w domu, w ciszy – budujemy mosty porozumienia, zbliżamy się do siebie, lepiej się rozumiemy.
Zbliżający się wolny czas to doskonała okazja, by sięgnąć po „Bajkoterapię” – i wspólnie z dzieckiem odkryć, że nawet najtrudniejsze emocje mogą prowadzić do czegoś dobrego. Wystarczy tylko zacząć rozmawiać.
Serdecznie polecamy!
6a z wychowawczynią